tirsdag 27. oktober 2009

Trafikantenes sikkerhet

Det er ikke første gang jeg ser det, men når jeg ser folk stå eller sitte på lasteplanet på biler som suser forbi, tenker jeg alltid  tilbake på barndommen da jeg fikk sitte på lasteplanet på bestefars grønne 1947 Chevrolet lastebil (folk fra Ssj. som leser dette, bør trykke på lenken foran. Mange husker nok denne bilen. Bildet viser en annen, men nesten likedan lastebil).

I Norge er dette totalforbudt for massevis av år siden. Vi reimer oss selv og ungene fast på beste vis for å være på den sikre siden i tilfelle noe skulle skje. En skulle jo tro man visste bedre her, men kulturen og tenkemåten er en annen. Bildene viser en lastebil på vei gjennom gata vår, og nabojentene Debbie og Camilla som snart skal ut på en liten tur med pappa - stående på lasteplanet.

Egentlig synes jeg at jeg er heldig som fikk oppleve turene på bestefars Chevrolet, selv om jeg verken visste eller forstod hvor farlig det kunne være.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar