fredag 23. oktober 2009

Frisk og rask om morgenen!

Annenhver dag er jeg opp i sekstida, en halvtime etter at det har begynt å bli lyst. Så er det  frokost og aviser på iPhone før jeg legger ut på sykkeltur. Forrige tur gikk opp i høyden mot Miraflores. Kompis Olav punkterte på den svært dårlige grusveien, men av en eller annen merkelig grunn skjedde det ikke med meg som vanligvis er den som blir utsatt for slikt. På dårlige veier er en teknikk bedre enn alle andre, nemlig stor fart. Dermed var det bare å gi på alt i morgensola. Snart kom jeg inn i to kilometerlange bakker a la Steinberget. Underlaget var knyttnevestor stein og massevis av hull. Deretter flatet det ut i ca 1100 meters høyde, og en nydelig dal med god vei åpnet seg.


Det lå en gård der oppe. Der var de i ferd med å melke kyrne, og den første melkespanna stod klar til bussen skulle komme. Dette minner meg om barndommen da melkespannene stod på ramper fra gårdene til Tysnes, Meisfjord og Karlsen på Sandnes og hele veien utover på "landet".

Her fikk jeg en reise i både tid og rom.

1 kommentar:

  1. Hola! Eg synst du er veldig veldig sprek som syklar så tidleg om morgonen anna kvar dag, Olaf! Viss du vil kan du gjerne lese på bloggen min korleis eg har det her på Gran Canaria.

    Adios amigos!

    SvarSlett