lørdag 9. oktober 2010

Murstein i lekse

Jeg fortsetter spanskstudiene, og med ny lærer. Det er ikke slik at jeg er misfornøyd med de to tidligere, byttet gjøres heller for å få nye impulser og for å erfare nye innfallsvinkler. De to forrige har bidratt til å klargjøre grammatikken og å etablere den. Min nye lærer, Nubia, skal hjelpe meg å få alt til å fungere sammen på et høyere nivå - håper jeg. Jeg har iallfall fått i lekse å gå i gang med Sergio Ramirez' roman Castigo Divino, en murstein på 800 sider, nærmere 50 kapitler, så det skal bli litt av et strev. Det verste er alle nye ord, jeg bruker masse tid på ordboka (og ikke bare jeg, Nubia hadde også problemer med noen uttrykk - noe som gledet meg storligen).  Heldigvis har jeg tilgang til en elektronisk ordbok slik at oppslagene går litt raskere. jeg håper jeg klarer å huske de mest nyttige av dem. Forhåpentligvis er jeg ferdig med dette når oppholdet her er over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar