fredag 8. oktober 2010

En hjelpende hånd

Jeg har et problem på sykkelturer - punkteringer. Hvis jeg er på tur med andre, er det alltid jeg som punkterer. Personlig rekord er tre på en halvtime på Bornholm. Konsekvensen av dette har vært å laste op sekken med lappesaker, ekstra slange, verktøy, pumpe og kanskje et ekstra dekk. Og mer enn en gang har sykkelen stått oppned emn avmontert fram- eller bakhjul. Da vi skulle ut på sykkel i går, var selvfølgelig forhjulet på terreng sykkelen punktert. På den andre sykkelen, var det lite luft i forhjulet, så det ble pumpet opp og alt så bra ut, og vi la avgårde - uten verktøy og utstyr. Sjansen var vel egentlig liten for at jeg skulle erfare to punkteringer på en dag.

Men den gang ei. Et stykke inne i skogen er jeg på felgen, men det er ikke en punktering. Til det var det for mye luft i slangen. Trolig var det ventilen som var skadet slik at luften kunne sive sakte ut. Jeg gikk flere kilometer uten å finne folk som hadde pumpe til låns, men endelig traff jeg en kar som kunne hjelpe. Jeg kunne bare se på mens dekket ble pumpet opp til gammel standard. Deretter var det bare å få opp farta og se hvor langt vi kunne nå før det igjen var tomt. Vi rakk akkurat La Casita der vi spiste lunsj. Deretter var det innom en bensinstasjon før sykkelen kunne parkeres i garasjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar