torsdag 27. mai 2010

Ekte skredderi - falsk BOSS

Hva gjør man når man er invitert på fest og trenger dress. Jo, man kjøper en. Her i Estelí er utvalget dårlig, jeg har faktisk ikke sett dresser her oppe. Siden vi skulle på fest i Managua, rgnet jeg med at det var mulig å finne en dress der nede. Og på det første supermarkedet vi var, hang det prikkfrie dresser, men da jeg så navnet Boss, skygget jeg unna. Det var ikke den prisklassen jeg var interessert. Ekspeditøren var imidlertid interessert i å selge, så jeg skulle få dressen for 60 dollar. 60 dollar? Ok, da var det klart hva som foregikk. Butikken solgte etterligninger fra Kina, falsk Boss, ekte etterligning. (I ettertid har jeg lurt på hvordan man ser det, og nå vet jeg at kineserne har logenoen vevd inn i fôret, det har ikke originalen). På spørsmålet om hvor dressene var laget kom det ikke noe svar, og neste spørsmål om hvorfor prisen var så lav ble besvart med at de solgte "fort". Men dressen var fin den.

Den andre fra Estelí som trengte dress var André, og så snart han kom på butikken var han rask å overtale. Han kunne ha valgt Armani, men endte på Boss.

I en så rimelig butikk var det ikke service. Vi hadde dermed noen timer på oss for å få lagt opp buksene. Gamle ferdigheter satt fremdeles i hendene og snart var alt klart til fest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar