søndag 28. november 2010

Ordensmenneske

Vi har hatt et ordensmenneske boende hos oss i flere uker. Mens vedkommende var her, tedde hun seg slik innlosjerende skal gjøre, deltakende i alt av husarbeid. Jeg fikk ikke ordentlig innblikk i hva "orden" betyr før etter at hun hadde dratt. Da jeg, etter å ha vært på butikken, kom drassende hjem med varer i små plastposer, og skulle putte posene i skuffen sammen de gamle posene, fikk jeg se hvordan det egentlig skal gjøres. De gamle posene var brettet forsiktig sammen etter et mønster jeg ikke ennå har forstått, men resultatet var iallfall små trekanter som lå pent ved siden av hverandre i skuffen. Og da var det jo bare å begynne å leke litt. Hvor mange trekanter trenger man minimum for å lage en firkant? Jeg fant mange svar: 2, 4, 8 - men så var det ikke flere poser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar