lørdag 6. november 2010

Nica-tid

Det er sak her som jeg aldri blir klok på, og det er forhold til tid og avtaler. Etter hvert har jeg lært at det er ingen grunn til å stresse hvis en er i ferd med å komme for seint. Hvis en (etter norsk syn) er så uheldig at en kommer 5 minutter etter en avtale, er en som regel en halvtime før de en skal møte. Løsningen er ganske enkel, ikke stress - og ta med ei bok.

Jeg ble invitert på en konferanse på universitetet for vel ei uke siden.Tema var minoriteter i Nicaragua, og jeg gledet meg til å lære mer. Konferansen skulle begynne 0830 (se bilde av invitasjonen), og noen minutter før satt jeg på fremste benk, litt svett etter sykkelturen, men ganske alene. Lesestoffet hadde jeg i ryggsekken, og det trengte jeg, for første halvannen time senere startet konferansen. Da kom en fakultetsrepresentant og holdt åpningstale, og de innbudte gjestene holdt sine foredrag.Og da var salen ganske full. I Norge ville det ha vært omvendt. Full sal kl. 0830, og tom sal kl. 10.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar