fredag 4. juni 2010

Trafikk i gata

Gata vi bor i er ikke spesielt stor, men og og til passerer det likevel tungtrafikk her. Svære lastebiler siger sakte framover mens en hjelpegutt løper foran for å se om bilen klarer å lure seg under spaghettien av strøm- og telefonkabler som går fram og tilbake. Jeg står ofte på altanen i 2. etasje og ser på når de passerer med en hastghet på 2 km/t. Taket på tilhengeren passerer like ved siden av rekkverket, enkelte ganger så nært at jeg kan sette kaffekoppen fra meg på taket. Av og til er andre biler parkert slik at det hele stopper opp. Da henger de seg på (det kraftige) hornet helt til en eller kul fyr kommer for å flytte hindringen. Sjåførene er tålmodige og dyktige, og jeg har ennå ikke sett at noen kabler er blitt revet ned, men de har vært like før flere ganger. Hvorfor de må kjøre denne veien skjønner jeg ikke. Neste kvartal har like mange kabler som vårt, og tverrgatene er så trange at lastebilen må få problemer når den svinge i en eller annen retning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar