mandag 28. juni 2010

Gode hjelpere

Insekter er det mye av her, og konsekvensene har vi merket. Men vi har noen gode venner som gjør sitt beste for å holde bestanden i sjakk. Små firfisler med stort hode piler fram og tilbake over vegger og tak ute og inne.

En av dem satt på vinduet rett foran meg en kveld det yret av småkryp i lufta. Dermed fik jeg bilde av kvitsida.

Disse insekteterne mangler iallfall ikke mat, det ser ut til at det er det livet handler om for det meste. En og annen gang signaliserer de til hverandre med tynne pip, men hva det betyr vet jeg ikke. Sannsynligvis handler det om sex: "Kom hit min søte så skal du få se på insektsamlinga, og etterpå så kan vi  ... " eller så handler det om vold: "Å dra deg bort ditt j.... krek, dette er mitt område!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar