torsdag 10. desember 2009

Posten


Jeg får svært lite post her. En gang i uka sykler jeg innom for å høre om Dag og tid er kommet, deretter blir det avislesning på bar med en kald pils. Mens Adressa, Klassekampen og Morgenbladet forlangte en formue for å sende sine aviser hit, koster abonnementet på Dag og tid det det samme her. Avisa inneholder mye forskjellig, og for dem som ikke opplever nynorsk som en hindring, kan den anbefales.

På postkontoret sitter en småkonge som forlanger at jeg må ha med pass for å hente ut avisa.  I tillegg må jeg betale 3 cordobas i avgift.

Selv om han kjenner meg og vet hva jeg heter, får jeg den ikke utlevert hvis jeg tilfeldigvis stikker hodet inn for å spørre om den er kommet. Pasaporte, sier han og ser myndig på meg.

Avisa kommer selvsagt poste restante. Postadressen hit er ganske enkelt



Lista de correos
Estelí
Nicaragua

1 kommentar:

  1. Takk for eit interessant innsyn i kvardagslivet dykkar.

    Kan skrive under på at Dag og Tid er ei god avis, sjølv om den "nye" korrekturlesaren konsekvent legg språket i konservativ lei, er skribentane gode og stoffet henta frå mange videspennade tema.

    SvarSlett