torsdag 10. mars 2011

Næringsliv i nabolaget 5.

Det er masse små næringsvirksomheter i Estelí. Noen ligger sentralt og har bra omsetning, andre ligger litt mer utenfor allfarvei og tjener mindre, men overlever likevel. Denne kiosken ligger ut mot hovedveien, og det er sjelden jeg handler der. En gang stod jeg og ventet på tur, og da jeg kikket til siden så jeg plutselig nedi en geværpipe. Et tidels sekund trodde jeg at jeg ble utsatt for væpnet ran, men idet jeg skvatt til, så jeg at han som bar våpnet var i uniform. Det var en politimann, politistasjonen ligger nemlig rett over gata. Det er ikke umulig politiet er den største kundegruppa her. Det er iallfall mange av dem å se i kiosken. Plasseringen er iallfall strategisk særdeles klok, og med en slik kundegruppe i tillegg, er sjansen liten for å bli ranet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar