torsdag 1. juli 2010

Løfte

Jeg har et stort ønske - egentlig hadde jeg bestemt for å gjennomføre det under dette oppholdet, men siden vi nå blir her lengre, kan det trygt utsettes - og det er å bestige noen av vulkanene i Nicaragua. Det er flere av dem og vi har sett de fleste når vi har reist gjennom landet. De ligger nesten på linje, 13 stykker av dem, fra nordvest til sørøst, og de har flotte navn som Momotombo, Masaya og San Cristobal. En av dem var jeg oppe på for noen år siden, Cerro Negro, den yngste vulkanen her, som dukket opp i 1850 og som hadde sitt siste utbrudd i 1999.
Da jeg fløy til Norge for noen uker siden, kunne jeg se San Cristobal i morgendisen (klikk på bildet). Den var litt aktiv, en ser tydelig røyk fra toppen litt til venstre for midten av bildet. Jeg ser fram til noen flotte turer! Det er mer om vulkaner i Nicaragua her.

2 kommentarer:

  1. Bare si ifra, jeg er klar fra og med midten av august! Fjellskoene står klare! God sommer :)

    SvarSlett
  2. VI returnerer 15. september med inngåtte fjellsko.

    SvarSlett