onsdag 20. januar 2010

Nesten 2/3 triatlon

Flere ganger i uka er jeg oppe 0600 for å sette ut søpla før søppelbilen kommer. Deretter er det på med sykkelutstyret og så tur i skog og mark. Først er det et par kilometer asfalt før veien svinger inn i mellom noen gårder og over i utmarka. Det går hele tida oppover bakke, og etter en del sesonger med regn er all sand vasket ut av veien, så turen går på kvass stein i kupert terreng.

Enhver syklist kommer jo stadig nærmere sin neste punktering, og denne morgenen skulle det skje. Omtrent samtidig med at sola kom over åskammen sa det pffffffffff, og dermed var framhjulet flatt. Lappesaker og pumpe var hjemme, og det var ingen hjelp å få noe sted. Det var like langt hjem om jeg snudde som om jeg fortsatte, så det var ingenting å tjene der. Løsningen ble å løpe ved siden av sykkelen 15 kilometer, først på steinete grusvei og deretter på asfalt. Jeg fikk iallfall bevist at både sykkel- og løpeform er bra, men jeg var ikke hjemme før 0830. Siden det ikke ble noe svømming ble det ikke fullstendig triatlon, dessverre, men vi er jo langt oppi fjellet.

Senere på dagen ble slangen lappet, På butikken hadde de ikke mindre enn 48 lapper å selge, så nå har jeg 47 igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar